FAQ - najczęściej zadawane pytania

Z powodu dużej różnorodności naszej oferty zastosowaliśmy dodatkowo niestandardowy sposób opłacania kosztu wysyłki zamówionych u nas przedmiotów. Różne warianty przesyłek pojawią się po wejściu w koszyk . Należy wybrać odpowiedni  a koszt zostanie dodany do zamówienia . Przy opłacaniu zamówienia przelewem poza naszym automatycznym formularzem należy podać wybraną formę przesyłki i koszt dodać do wpłacanej kwoty. Firma Lapidarium ma umowę z Inpost i przesyłki tej firmy są najtańsze .  Niestety nie wszystkie nasze przedmioty są dopuszczone . Można też skorzystać z zamieszczonych ( obrazek z kurierem lub szyldem Poczty Polskiej) w naszym sklepie opcji rozmaitych rodzajów przesyłek, które można dodać do koszyka ale wtedy najpierw wybieramy opcję  odbiór osobisty aby nie dublować kosztu. W razie wątpliwości najlepiej zapytać o koszt a  odpowiemy.
UWAGA ! KOSZT PRZESYŁKI ZAKUPÓW  O ŁĄCZNEJ WARTOŚCI POWYŻEJ 3000 ZŁ NA CZAS WAKACJI  POKRYWA LAPIDARIUM.

 
 

Przed opłaceniem zamówienia proszę zawsze sprawdzić dostępność obiektu oraz koszt ewentualnej przesyłki, który należy dodać do koszyka zakupów. Przedmiot mógł  zostać sprzedany w galerii a nie zdążyliśmy wycofać ze strony.
Wszystkie prezentowane przedmioty są wystawione na sprzedaż w Lapidarium na Starym Mieście w Warszawie. Odbiór w galerii jest możliwy w godzinach 11.00-19.00 w dni powszednie.

1/  Potwierdzenie możliwości realizacji zamówienia.                                                                                                                  Można to zrobić telefonicznie lub emailem. Telefon 504008386, email : lapidarium.kil@gmail.com.                                                                       2/ Wpłacić pełną kwotę wraz z kosztem przesyłki.  W zakładce PRZESYŁKI istnieje możliwość wyboru.                                                                                                 
Firma Lapidarium gwarantuje staranne i profesjonalne zapakowanie przedmiotu do wysłania .                                                        Kupujący na własne ryzyko i koszt wybiera rodzaj  przesyłki , ubezpieczenie i firmę pocztową.                                                         Z powodu dużej różnorodności naszej oferty zastosowaliśmy konieczność dodania kosztu przesyłki do koszyka zakupów i robi to kupujący.
Lapidarium współpracuje z Inpost i najbardziej opłacalne sa usługi tej firmy natomiast nie wszystko można wysyłać.

Sposoby zapłaty:

Praktycznie wszystkie formy przekazania zapłaty są możliwe :

W ramach PKO BP przelewy dochodzą natychmiast i jesteśmy powiadamiani SMS.

Można też płacić kartą płatniczą ponieważ korzystamy z systemu Mail Order. W tym przypadku trzeba podać dokładne dane karty ( numer, nazwisko, imię , data ważności oraz kod CVV/CVC znajdujący się obok podpisu)
a użyjemy naszego terminala. Najlepiej załatwiać to w godzinach otwarcia galerii.

W naszym sklepie można automatycznie skorzystać  skorzystać z Przelewy24 i PayPal – lapidarium.kil@gmail.com  z którymi mamy podpisane umowy.

Można skorzystać z Western Union a nawet niewielkie sumy można wysyłać na własne ryzyko pocztą.

Realizując przelew do Lapidarium proszę w treści wpisywać imię, nazwisko i czego dotyczy wpłata.

Dane kontaktowe:

Lapidarium – Jacek Kiliński

e-mail: lapidarium.kil@gmail.com

tel. +48 504008386 lub 226356828  czynny w godz. 11.00-19.00 w dni powszednie

Konto bankowe:  PKO BP SA oddziała 1 w Konstancinie Jeziornej , ul. Warszawska 22, 05-510 Konstancin Jeziorna, Polska

Posiadacz rachunku : Lapidarium Jacek Kiliński

numer rachunku : 26102011690000870208512669

Do przelewów z zagranicy numer ( for international money transfer) do zwykłych krajowych przelewów wystarczy sam numer:

Numer IBAN : PL26102011690000870208512669

Kod BIC (SWIFT) : BPKOPLPW

Nasz adres:

LAPIDARIUM Jacek Kiliński,
00-271 Warszawa
UL. NOWOMIEJSKA 15/17
Polska
( uwaga – częste pomyłki w nazwie ulicy  NowoMIEJSKA )

Przesyłki automatycznie wysyłamy Pocztą Polską bo tylko ona obsługuje przesyłki  wartościowe biżuterii, szkła i porcelany oraz antyków. Żadna firma kurierska nie bierze odpowiedzialności za takie towary. Niestety ostatnio Poczta Polska bardzo podniosła opłaty dlatego proszę sprawdzać w cenniku. Koszt przesyłki kalkulujemy w oparciu o cennik Poczty Polskiej i jeśli w aukcji nie jest podany to oznacza, że jest taki jak w niżej podanym cenniku:

CENNIK POCZTY POLSKIEJ

UWAGA. NA PRZELEWACH PROSIMY WPISYWAĆ : nazwisko kupującego, adres wysyłki i przedmiot aukcji.

Odbiory osobiste możliwe są w siedzibie firmy w na Starym Mieście w Warszawie, przy ul. Nowomiejskiej 15/17 w godzinach otwarcia galerii aktualnie od 11.00 do 19.00 z wyjątkiem niedziel.

Odbiór należy zapowiedzieć telefonicznie dzień wcześniej pod numerem +48 022 6356828 lub 504008386.

Koszty transportu i sposoby wysyłki:

Przedmioty zabytkowe, drogocenne i kruche wysyłamy tylko ubezpieczoną na pełną wartość przesyłką Pocztą Polską ponieważ firmy kurierskie nie przyjmują przedmiotów zabytkowych. Takie przesyłki są kosztowne i na pisemne życzenie i odpowiedzialność klienta możemy wybrać inny podany tańszy rodzaj . Firma Lapidarium ma umowę z Inpost i przesyłki za pośrednictwem tej firmy są najtańsze i na razie nie było problemów.

Koszt transportu przedmiotów o znacznej wartości zazwyczaj ustalamy indywidualnie chyba, że podany jest w opisie przedmiotu.

 

Prowadząc ze mną korespondencję mailową proszę ZAWSZE CYTOWAĆ MOJE POPRZEDNIE MAILE żebym mógł sobie przypomnieć o czym rozmawiamy.

Faktury, certyfikaty i gwarancje:

Na życzenie kupującego wystawiamy certyfikaty oryginalności i  ekspertyzy.

Na wszystkie sprzedawane przedmioty istnieje możliwość wystawienia faktury VAT i VAT marża.

Jeżeli na przedmiot udzielana jest gwarancja 12-miesięcy lub 24-miesiące jest to zawsze podane w opisie .

Inne sprawy:

Na życzenie zamieszczamy dodatkowe fotografie.

ZWROTY I REKLAMACJE.

ZWROT. 
Obowiązujące w Polsce przepisy stanowią , że wszystkie przedmioty zakupione przez osobę prawną za pośrednictwem Internetu od Firmy podlegają prawu zwrotu bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od daty zakupu.
Prawo to nie działa w przypadku zakupu przez Firmę.
REKLAMACJE.
Klient ma prawo przez 2 lata  do reklamacji przedmiotu w przypadku gdy nie odpowiada on opisowi otrzymanemu  przy sprzedaży. Dobrze jest posiadać certyfikat z opisem zakupionego obiektu , etykietę od przedmiotu i paragon z kasy fiskalnej, który zawsze  dodajemy . Certyfikaty wystawiamy na życzenie do wszystkich przedmiotów zabytkowych , kolekcjonerskich i dzieł sztuki. Reklamacja jest rozpatrywana na pisemny wniosek  kupującego .  

Lapidarium kupuje za gotówkę a także przyjmuje w komis wszystkie obiekty z zakresu naszej działalności.
Drogą korespondencyjną można uzyskać informację czy przedmiot nas interesuje ale zazwyczaj nie udzielamy w ten sposób gwarancji zakupu. Przy składaniu oferty sprzedaży proszę pamiętać o wysłaniu kilku fotografii a także informacji o wymiarach, wadze i przede wszystkim cenie oferowanego przedmiotu. Na pytania” Ile Pan da?” nie odpowiadamy.
Przedmioty dostarczone do firmy mogą być wycenione na zlecenie i koszt sprzedającego.
Jeżeli Firma Lapidarium zakupi oferowany przedmiot wycena jest bezpłatna.
 

Wyceny, ekspertyzy, aukcje

 

OCENA WSTĘPNA.
Usługa bezpłatna .
Ogranicza się do wstępnej,  oceny czy okazany przedmiot jest wart dalszego badania, czyli dokonania ekspertyzy i wyceny. Usługa ta może być wykonana droga pocztową. Wystarczy wysłać fotografie i podstawowe dane obiektu /wymiary, waga, znaki, napisy, punce/. Na zapytania bez podstawowych  danych nie odpowiadamy.
UWAGA ! W opisie MUSZĄ znajdować się : wymiary, opis stanu obiektu, opis wszystkich uszkodzeń i dane na temat pochodzenia.

WYCENA i EKSPERTYZA – DLA KLIENTÓW FIRMY CZYLI OSÓB, KTÓRE WYCENIANY PRZEDMIOT KUPUJĄ LUB SPRZEDAJĄ W LAPIDARIUM JEST TO USŁUGA BEZPŁATNA. W KAŻDYM INNYM PRZYPADKU OBOWIAZUJĄ NASTĘPUJĄCE CENY :
CENNIK :
1/ Przedmioty wycenione do 800 zł – 10% wartości wyceny lecz nie mniej niż 25 zł..
2/ Przedmioty do 2000 zł – 7 % wartości wyceny.
3/ Przedmioty o wartości od 2000 do 5000 zł – 5% wartości wyceny.
4/ Przedmioty o wartości od 5000 zł do 10 000 zł 3,5 % wartości wyceny , obiekty o wartości powyżej 10000 zł – 2% wartości wyceny.

Wycena wykonywana jest na podstawie aktualnych katalogów aukcyjnych, cenników i opinii rzeczoznawców. Od 42 lat współpracujemy z grupą zaufanych specjalistów. Ceny rynkowe ustalamy na podstawie notowań aukcyjnych polskich
i zagranicznych, aukcji internetowych oraz dzięki pomocy historyków sztuki i kolekcjonerów.
Wycena jest wykonywana pisemnie dla – każdego obiektu na osobnym druku i zawiera : opis przedmiotu, najważniejsze wymiary lub wagę, miejsce i czas powstania, materiał wytworzenia, opis stanu obiektu, wartość, cenę komisową i ewentualną ofertę zakupu do Lapidarium a także informację o tym czy jest możliwy wywóz przedmiotu za granicę Polski. Wycena opatrzona jest podpisem właściciela firmy i stemplem okrągłym Lapidarium.
Informacje dodatkowe.
*Przedmioty niewielkiej wartości możemy wyceniać na formularzu zbiorczym z pominięciem szczegółowego opisu
*Przedmioty o tej samej sygnaturze lub bardzo podobne do siebie wyceniamy po stawkach indywidualnie ustalanych z klientem lecz nie niższych niż 2 % wartości wyceny.
*Minimalna cena jednego certyfikatu wyceny wynosi 25 zł.
*Certyfikat wyceny poza opisem przedmiotu zawiera trzy ceny: cenę rynkową, cenę komisową oraz ewentualną proponowaną cenę zakupu przez Lapidarium.
*Istnieje możliwość wyceny obiektu na podstawie dokumentacji, lecz w tym przypadku firma nasza nie bierze pełnej odpowiedzialności za ocenę autentyczności jak i stanu obiektu. Dokumentacja powinna zawierać fotografie i dokładne informacje o pochodzeniu, stanie obiektu a zwłaszcza widocznych reperacjach. Niezbędne jest podanie wymiarów i wagi.
*Nie zajmujemy się wyceną zbiorów filatelistycznych i numizmatycznych.
*Wycena jest bezpłatna w przypadku gdy obiekt zostanie przez nas zakupiony lub wystawiony do sprzedaży komisowej na co najmniej 30 dni w jednej z naszych galerii .

EKSPERTYZA.

Na zlecenie klienta wykonujemy lub powierzamy wykonanie szczegółowych ekspertyz dzieł sztuki i antyków. Korzystamy z wiedzy historyków sztuki, kolekcjonerów i specjalistów z wielu dziedzin.
Warunki ustalamy indywidualnie przy zawieraniu umowy. Koszt konsultacji wstępnej 100 zł. Konsultacje w siedzibie firmy w godzinach popołudniowych .Konieczne telefoniczne ustalenie terminu .Telefon czynny od 10.00 do 21.00 –
+48 504008386. E mail lapidarium.kil@gmail.com

AUKCJE???

Kilka uwag na temat. Nic bardziej mylnego jak przekonanie sprzedających, że system aukcyjny w Internecie daje gwarancję osiągnięcia maksymalnej ceny. Możliwość osiągnięcia odpowiedniej do wartości ceny daje jedynie rzetelna wiedza o przedmiocie. Bez ustalenia właściwej ceny wywoławczej prawie zawsze sprzedamy przedmiot poniżej jego wartości, a więc niekorzystnie rozporządzimy własnym lub powierzonym mieniem. A to już jest grzech a nawet przestępstwo! Pytacie, dlaczego tak jest, przecież ludzie licytują? Istnieje wiele sposobów żeby mało zapłacić. Większość kupujących to handlujący antykami. Nie kieruje nimi chęć posiadania obiektu a tylko zimna kalkulacja. Kupić najtaniej. Wyczekują do ostatniej chwili a nawet korzystają z maszyny licytującej, która zrobi to w ostatnie 3 sekundy. Nawet, jeśli ktoś chciał policytować to przegra. Twoja aukcja znajduje się pomiędzy tysiącami innych. Jeśli nie będzie wyróżniona (co kosztuje) to szansa, że znajdzie ją amator jest bardzo mała. Nie oddawaj jej zawodowcom. Wyceń przedmiot. Ustal odpowiednią celne wywoławczą. Skorzystaj z naszej pomocy.

Komis w lapidarium

INFORMACJA DLA KOMITENTÓW:*Sprawdzanie czy towar sprzedany, wycofywanie ze sprzedaży i ustalanie terminów wyłącznie w CZWARTKI od 11.00 do 19.00 . Sprawdzanie także telefonicznie pod tel.+48 22 6356828  i +48 504008386


Komis w Lapidarium
 jest usługą , w której zakres wchodzą oprócz wystawienia przedmiotu do sprzedaży w galeriach „Lapidarium” różne czynności towarzyszące:
– ocena,
– wycena przedmiotu  ( jeśli obiekt nie zostanie wycofany w ciągu miesiąca jest bezpłatna, w innych przypadkach wynosi 5 do 10% wg stawek ogólnych firmy dotyczących wyceny).
– drobne reperacje i zabiegi konserwatorskie ( dla naszych klientów po kosztach ).

Na życzenie klienta przedmiot może być wystawiony na aukcjach internetowych Ebay i Allegro

Komisant ustala z komisem kwotę jaka zostanie mu wypłacona po sprzedaniu przedmiotu i nie ponosi żadnych dodatkowych kosztów komisu. . Cena sprzedaży zależy od komisu i nie ma wpływu na wypłatę , chyba że zostanie ustalona zmiana ceny co powinno być zaakceptowane przez komisanta i odnotowane na pokwitowaniu komisowym.

Z poważaniem

mgr inż. Jacek Kiliński
zabytkoznawca

WYCIĄG Z POKWITOWANIA KOMISOWEGO:

*Własnoręcznym podpisem potwierdzam znajomość warunków umowy oraz prawdziwość danych podanych do formularza.

*Odbiór należności tylko we ŚRODY od 16.00 do 19.00 po uprzednim ustaleniu terminu.

*Sprawdzanie czy towar sprzedany, wycofywanie ze sprzedaży i ustalanie terminów wyłącznie w CZWARTKI od 10.00 do 19.00 . Sprawdzanie także telefonicznie pod tel. 22 6356828.

*Komitent odpowiada za ukryte wady przedmiotów pozostawionych do sprzedania.

*Komitent bierze odpowiedzialność za informacje o towarze zapisane na pokwitowaniu a zwłaszcza za dane o pochodzeniu wieku i autentyczności przedmiotu.

*Komitent przyjmuje do wiadomości i wyraża zgodę na wypłatę należności za sprzedane towary w terminie ustalonym przez firmę ale nie przekraczającym 4 tygodni od dnia ustalania terminu.

*Wystawiony a nie sprzedany przedmiot zostanie automatycznie przeceniony o 10% co każde 6 miesięcy od daty przyjęcia w komis. Przecenę można powstrzymać zgłoszeniem w terminie.

NIE PRZEWIDUJEMY ODSTĘPSTW OD PRZYJĘTYCH TERMINARZY
I REGULAMINÓW.
NIE PRAKTYKUJEMY WYSYŁANIA w WYPŁAT .

PODPIS KOMISANTA                                           PODPIS KOMITENTA

Pracownia Jacka Kilińskiego w FB : https://www.facebook.com/Lapidarium2

Lapidarium w FB:   https://www.facebook.com/lapidarium.kil

Strona w FB :Skradzione antyki, sztuka, kolekcje     

Strona w FB : Cafe Lapidarium – Pierwszy Warszawski Teatrzyk Ogródkowy      https://www.facebook.com/cafelapidarium

Grupa w FB :  Abandoned buildings – opuszczone, porzucone, zaniedbane budowle.    https://www.facebook.com/groups/690871515023672

Nasze aukcje w Allegro : 4 sklepy

dommagii2       aukcje do 1000 zł

dommagii24   amulety magiczne

lapidarium-p   aukcje od 1000 zł w górę

Nasze aukcje w Ebay
lapidarium2011

LAPIDARIUM W Youtube
https://www.youtube.com/watch?v=0T8ZblMEFKM

Lapidarium w google https://lapidarium-jacek-kilinski.business.site/

Przed opłaceniem zamówienia proszę zawsze sprawdzić dostępność obiektu oraz koszt ewentualnej przesyłki, który należy dodać do koszyka zakupów. Przedmiot mógł  zostać sprzedany w galerii a nie zdążyliśmy wycofać ze strony.
Wszystkie prezentowane przedmioty są wystawione na sprzedaż w Lapidarium na Starym Mieście w Warszawie. Odbiór w galerii jest możliwy w godzinach 11.00-19.00 w dni powszednie.

1/  Potwierdzenie możliwości realizacji zamówienia.                                                                                                                  Można to zrobić telefonicznie lub emailem. Telefon 504008386, email : lapidarium.kil@gmail.com.                                                                       2/ Wpłacić pełną kwotę wraz z kosztem przesyłki.  W zakładce PRZESYŁKI istnieje możliwość wyboru.                                                                                                 
Firma Lapidarium gwarantuje staranne i profesjonalne zapakowanie przedmiotu do wysłania .                                                        Kupujący na własne ryzyko i koszt wybiera rodzaj  przesyłki , ubezpieczenie i firmę pocztową.                                                         Z powodu dużej różnorodności naszej oferty zastosowaliśmy konieczność dodania kosztu przesyłki do koszyka zakupów i robi to kupujący.
Lapidarium współpracuje z Inpost i najbardziej opłacalne sa usługi tej firmy natomiast nie wszystko można wysyłać.

Sposoby zapłaty:

Praktycznie wszystkie formy przekazania zapłaty są możliwe :

W ramach PKO BP przelewy dochodzą natychmiast i jesteśmy powiadamiani SMS.

Można też płacić kartą płatniczą ponieważ korzystamy z systemu Mail Order. W tym przypadku trzeba podać dokładne dane karty ( numer, nazwisko, imię , data ważności oraz kod CVV/CVC znajdujący się obok podpisu)
a użyjemy naszego terminala. Najlepiej załatwiać to w godzinach otwarcia galerii.

W naszym sklepie można automatycznie skorzystać  skorzystać z Przelewy24 i PayPal – lapidarium.kil@gmail.com  z którymi mamy podpisane umowy.

Można skorzystać z Western Union a nawet niewielkie sumy można wysyłać na własne ryzyko pocztą.

Realizując przelew do Lapidarium proszę w treści wpisywać imię, nazwisko i czego dotyczy wpłata.

Dane kontaktowe:

Lapidarium – Jacek Kiliński

e-mail: lapidarium.kil@gmail.com

tel. +48 504008386 lub 226356828  czynny w godz. 11.00-19.00 w dni powszednie

Konto bankowe:  PKO BP Inteligo

Lapidarium Jacek Kiliński

5010205558 1111110989700027

Do przelewów z zagranicy numer ( for international money transfer) do zwykłych krajowych przelewów wystarczy sam numer:

PL 50 10205558 1111110989700027BPKOPLPW

PKO BP SA CBE Inteligo

Plac Bankowy 2

00-095 Warszawa

Nasz adres:

LAPIDARIUM Jacek Kiliński,
00-271 Warszawa
UL. NOWOMIEJSKA 15/17
Polska
( uwaga – częste pomyłki w nazwie ulicy  NowoMIEJSKA )

Przesyłki automatycznie wysyłamy Pocztą Polską bo tylko ona obsługuje przesyłki  wartościowe biżuterii, szkła i porcelany oraz antyków. Żadna firma kurierska nie bierze odpowiedzialności za takie towary. Niestety ostatnio Poczta Polska bardzo podniosła opłaty dlatego proszę sprawdzać w cenniku. Koszt przesyłki kalkulujemy w oparciu o cennik Poczty Polskiej i jeśli w aukcji nie jest podany to oznacza, że jest taki jak w niżej podanym cenniku:

CENNIK POCZTY POLSKIEJ

UWAGA. NA PRZELEWACH PROSIMY WPISYWAĆ : nazwisko kupującego, adres wysyłki i przedmiot aukcji.

Odbiory osobiste możliwe są w siedzibie firmy w na Starym Mieście w Warszawie, przy ul. Nowomiejskiej 15/17 w godzinach otwarcia galerii aktualnie od 11.00 do 19.00 z wyjątkiem niedziel.

Odbiór należy zapowiedzieć telefonicznie dzień wcześniej pod numerem +48 022 6356828 lub 504008386.

Koszty transportu i sposoby wysyłki:

Przedmioty zabytkowe, drogocenne i kruche wysyłamy tylko ubezpieczoną na pełną wartość przesyłką Pocztą Polską ponieważ firmy kurierskie nie przyjmują przedmiotów zabytkowych. Takie przesyłki są kosztowne i na pisemne życzenie i odpowiedzialność klienta możemy wybrać inny podany tańszy rodzaj . Firma Lapidarium ma umowę z Inpost i przesyłki za pośrednictwem tej firmy są najtańsze i na razie nie było problemów.

Koszt transportu przedmiotów o znacznej wartości zazwyczaj ustalamy indywidualnie chyba, że podany jest w opisie przedmiotu.

 

Prowadząc ze mną korespondencję mailową proszę ZAWSZE CYTOWAĆ MOJE POPRZEDNIE MAILE żebym mógł sobie przypomnieć o czym rozmawiamy.

Faktury, certyfikaty i gwarancje:

Na życzenie kupującego wystawiamy certyfikaty oryginalności i  ekspertyzy.

Na wszystkie sprzedawane przedmioty istnieje możliwość wystawienia faktury VAT i VAT marża.

Jeżeli na przedmiot udzielana jest gwarancja 12-miesięcy lub 24-miesiące jest to zawsze podane w opisie .

Inne sprawy:

Na życzenie zamieszczamy dodatkowe fotografie.

ZWROTY I REKLAMACJE.

ZWROT. 
Obowiązujące w Polsce przepisy stanowią , że wszystkie przedmioty zakupione przez osobę prawną za pośrednictwem Internetu od Firmy podlegają prawu zwrotu bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od daty zakupu.
Prawo to nie działa w przypadku zakupu przez Firmę.
REKLAMACJE.
Klient ma prawo przez 2 lata  do reklamacji przedmiotu w przypadku gdy nie odpowiada on opisowi otrzymanemu  przy sprzedaży. Dobrze jest posiadać certyfikat z opisem zakupionego obiektu , etykietę od przedmiotu i paragon z kasy fiskalnej, który zawsze  dodajemy . Certyfikaty wystawiamy na życzenie do wszystkich przedmiotów zabytkowych , kolekcjonerskich i dzieł sztuki. Reklamacja jest rozpatrywana na pisemny wniosek  kupującego .  

Lapidarium kupuje za gotówkę a także przyjmuje w komis wszystkie obiekty z zakresu naszej działalności.
Drogą korespondencyjną można uzyskać informację czy przedmiot nas interesuje ale zazwyczaj nie udzielamy w ten sposób gwarancji zakupu. Przy składaniu oferty sprzedaży proszę pamiętać o wysłaniu kilku fotografii a także informacji o wymiarach, wadze i przede wszystkim cenie oferowanego przedmiotu. Na pytania” Ile Pan da?” nie odpowiadamy.
Przedmioty dostarczone do firmy mogą być wycenione na zlecenie i koszt sprzedającego.
Jeżeli Firma Lapidarium zakupi oferowany przedmiot wycena jest bezpłatna.
 

Wyceny, ekspertyzy, aukcje

 

OCENA WSTĘPNA.
Usługa bezpłatna .
Ogranicza się do wstępnej,  oceny czy okazany przedmiot jest wart dalszego badania, czyli dokonania ekspertyzy i wyceny. Usługa ta może być wykonana droga pocztową. Wystarczy wysłać fotografie i podstawowe dane obiektu /wymiary, waga, znaki, napisy, punce/. Na zapytania bez podstawowych  danych nie odpowiadamy.
UWAGA ! W opisie MUSZĄ znajdować się : wymiary, opis stanu obiektu, opis wszystkich uszkodzeń i dane na temat pochodzenia.

WYCENA i EKSPERTYZA – DLA KLIENTÓW FIRMY CZYLI OSÓB, KTÓRE WYCENIANY PRZEDMIOT KUPUJĄ LUB SPRZEDAJĄ W LAPIDARIUM JEST TO USŁUGA BEZPŁATNA. W KAŻDYM INNYM PRZYPADKU OBOWIAZUJĄ NASTĘPUJĄCE CENY :
CENNIK :
1/ Przedmioty wycenione do 800 zł – 10% wartości wyceny lecz nie mniej niż 25 zł..
2/ Przedmioty do 2000 zł – 7 % wartości wyceny.
3/ Przedmioty o wartości od 2000 do 5000 zł – 5% wartości wyceny.
4/ Przedmioty o wartości od 5000 zł do 10 000 zł 3,5 % wartości wyceny , obiekty o wartości powyżej 10000 zł – 2% wartości wyceny.

Wycena wykonywana jest na podstawie aktualnych katalogów aukcyjnych, cenników i opinii rzeczoznawców. Od 42 lat współpracujemy z grupą zaufanych specjalistów. Ceny rynkowe ustalamy na podstawie notowań aukcyjnych polskich
i zagranicznych, aukcji internetowych oraz dzięki pomocy historyków sztuki i kolekcjonerów.
Wycena jest wykonywana pisemnie dla – każdego obiektu na osobnym druku i zawiera : opis przedmiotu, najważniejsze wymiary lub wagę, miejsce i czas powstania, materiał wytworzenia, opis stanu obiektu, wartość, cenę komisową i ewentualną ofertę zakupu do Lapidarium a także informację o tym czy jest możliwy wywóz przedmiotu za granicę Polski. Wycena opatrzona jest podpisem właściciela firmy i stemplem okrągłym Lapidarium.
Informacje dodatkowe.
*Przedmioty niewielkiej wartości możemy wyceniać na formularzu zbiorczym z pominięciem szczegółowego opisu
*Przedmioty o tej samej sygnaturze lub bardzo podobne do siebie wyceniamy po stawkach indywidualnie ustalanych z klientem lecz nie niższych niż 2 % wartości wyceny.
*Minimalna cena jednego certyfikatu wyceny wynosi 25 zł.
*Certyfikat wyceny poza opisem przedmiotu zawiera trzy ceny: cenę rynkową, cenę komisową oraz ewentualną proponowaną cenę zakupu przez Lapidarium.
*Istnieje możliwość wyceny obiektu na podstawie dokumentacji, lecz w tym przypadku firma nasza nie bierze pełnej odpowiedzialności za ocenę autentyczności jak i stanu obiektu. Dokumentacja powinna zawierać fotografie i dokładne informacje o pochodzeniu, stanie obiektu a zwłaszcza widocznych reperacjach. Niezbędne jest podanie wymiarów i wagi.
*Nie zajmujemy się wyceną zbiorów filatelistycznych i numizmatycznych.
*Wycena jest bezpłatna w przypadku gdy obiekt zostanie przez nas zakupiony lub wystawiony do sprzedaży komisowej na co najmniej 30 dni w jednej z naszych galerii .

EKSPERTYZA.

Na zlecenie klienta wykonujemy lub powierzamy wykonanie szczegółowych ekspertyz dzieł sztuki i antyków. Korzystamy z wiedzy historyków sztuki, kolekcjonerów i specjalistów z wielu dziedzin.
Warunki ustalamy indywidualnie przy zawieraniu umowy. Koszt konsultacji wstępnej 100 zł. Konsultacje w siedzibie firmy w godzinach popołudniowych .Konieczne telefoniczne ustalenie terminu .Telefon czynny od 10.00 do 21.00 –
+48 504008386. E mail lapidarium.kil@gmail.com

AUKCJE???

Kilka uwag na temat. Nic bardziej mylnego jak przekonanie sprzedających, że system aukcyjny w Internecie daje gwarancję osiągnięcia maksymalnej ceny. Możliwość osiągnięcia odpowiedniej do wartości ceny daje jedynie rzetelna wiedza o przedmiocie. Bez ustalenia właściwej ceny wywoławczej prawie zawsze sprzedamy przedmiot poniżej jego wartości, a więc niekorzystnie rozporządzimy własnym lub powierzonym mieniem. A to już jest grzech a nawet przestępstwo! Pytacie, dlaczego tak jest, przecież ludzie licytują? Istnieje wiele sposobów żeby mało zapłacić. Większość kupujących to handlujący antykami. Nie kieruje nimi chęć posiadania obiektu a tylko zimna kalkulacja. Kupić najtaniej. Wyczekują do ostatniej chwili a nawet korzystają z maszyny licytującej, która zrobi to w ostatnie 3 sekundy. Nawet, jeśli ktoś chciał policytować to przegra. Twoja aukcja znajduje się pomiędzy tysiącami innych. Jeśli nie będzie wyróżniona (co kosztuje) to szansa, że znajdzie ją amator jest bardzo mała. Nie oddawaj jej zawodowcom. Wyceń przedmiot. Ustal odpowiednią celne wywoławczą. Skorzystaj z naszej pomocy.

Komis w lapidarium

INFORMACJA DLA KOMITENTÓW:*Sprawdzanie czy towar sprzedany, wycofywanie ze sprzedaży i ustalanie terminów wyłącznie w CZWARTKI od 11.00 do 19.00 . Sprawdzanie także telefonicznie pod tel.+48 22 6356828  i +48 504008386


Komis w Lapidarium
 jest usługą , w której zakres wchodzą oprócz wystawienia przedmiotu do sprzedaży w galeriach „Lapidarium” różne czynności towarzyszące:
– ocena,
– wycena przedmiotu  ( jeśli obiekt nie zostanie wycofany w ciągu miesiąca jest bezpłatna, w innych przypadkach wynosi 5 do 10% wg stawek ogólnych firmy dotyczących wyceny).
– drobne reperacje i zabiegi konserwatorskie ( dla naszych klientów po kosztach ).

Na życzenie klienta przedmiot może być wystawiony na aukcjach internetowych Ebay i Allegro

Komisant ustala z komisem kwotę jaka zostanie mu wypłacona po sprzedaniu przedmiotu i nie ponosi żadnych dodatkowych kosztów komisu. . Cena sprzedaży zależy od komisu i nie ma wpływu na wypłatę , chyba że zostanie ustalona zmiana ceny co powinno być zaakceptowane przez komisanta i odnotowane na pokwitowaniu komisowym.

Z poważaniem

mgr inż. Jacek Kiliński
zabytkoznawca

WYCIĄG Z POKWITOWANIA KOMISOWEGO:

*Własnoręcznym podpisem potwierdzam znajomość warunków umowy oraz prawdziwość danych podanych do formularza.

*Odbiór należności tylko we ŚRODY od 16.00 do 19.00 po uprzednim ustaleniu terminu.

*Sprawdzanie czy towar sprzedany, wycofywanie ze sprzedaży i ustalanie terminów wyłącznie w CZWARTKI od 10.00 do 19.00 . Sprawdzanie także telefonicznie pod tel. 22 6356828.

*Komitent odpowiada za ukryte wady przedmiotów pozostawionych do sprzedania.

*Komitent bierze odpowiedzialność za informacje o towarze zapisane na pokwitowaniu a zwłaszcza za dane o pochodzeniu wieku i autentyczności przedmiotu.

*Komitent przyjmuje do wiadomości i wyraża zgodę na wypłatę należności za sprzedane towary w terminie ustalonym przez firmę ale nie przekraczającym 4 tygodni od dnia ustalania terminu.

*Wystawiony a nie sprzedany przedmiot zostanie automatycznie przeceniony o 10% co każde 6 miesięcy od daty przyjęcia w komis. Przecenę można powstrzymać zgłoszeniem w terminie.

NIE PRZEWIDUJEMY ODSTĘPSTW OD PRZYJĘTYCH TERMINARZY
I REGULAMINÓW.
NIE PRAKTYKUJEMY WYSYŁANIA w WYPŁAT .

PODPIS KOMISANTA                                           PODPIS KOMITENTA

Z powodu dużej różnorodności naszej oferty zastosowaliśmy dodatkowo niestandardowy sposób opłacania kosztu wysyłki zamówionych u nas przedmiotów. Różne warianty przesyłek pojawią się po wejściu w koszyk . Należy wybrany odpowiedni  a koszt zostanie dodany do zamówienia . Przy opłacaniu zamówienia przelewem poza naszym automatycznym formularzem należy podać wybraną formę przesyłki i koszt dodać do wpłacanej kwoty.  Można też skorzystać z zamieszczonych ( obrazek z kurierem lub szyldem Poczty Polskiej) w naszym sklepie opcji rozmaitych rodzajów przesyłek, które można dodać do koszyka ale wtedy najpierw wybieramy opcję  odbiór osobisty aby nie dublować kosztu. Przy zamawiani przedmiotów o wysokiej wartości najlepiej  skontaktować się i ustalić warunki i rodzaj przesyłki. W razie wątpliwości najlepiej zapytać o koszt a  odpowiemy.
UWAGA ! KOSZT PRZESYŁKI ZAKUPÓW  O ŁĄCZNEJ WARTOŚCI POWYŻEJ 3000 ZŁ NA CZAS WAKACJI  POKRYWA LAPIDARIUM.

 
 
TRANSLATE